פרסום בפייסבוק זו שיטה נהדרת  לעסקים קטנים למשוך לקוחות חדשים בזול ומהר. 

בכתבה הזו תגלה מהם שלושת סוגי הקמפיינים שאתה חייב שיהיו לך בעסק וכאשר אתה עושה קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק בפרט. 

כדאי מאוד לנסות את שלושת הסוגים ולראות האם הקמפיין הקלאסי שדורש אתר או רשימת תפוצה עובד לך הכי טוב או אולי דווקא הקמפיינים המהירים שלא דורשים כלום פרט לחשבון פייסבוק וטלפון נייד.

מה צריך לפני שמתחילים לעשות פרסום בפייסבוק?

חשבון פייסבוק

לפני שמתחילים לעשות פרסום בפייסבוק תוודא שיש לך חשבון פייסבוק אישי פעיל.  אם לא כנס לאתר של פייסבוק ותרשם.

בשלב הבא חשוב להקים דף עסקי.  אם אין לך, תמצא את כל ההסברים בכתבה הבאה.

דף עסקי

פרסום ממומן בפייסבוק נעשה רק דרף דף עסקי ולא ישירות דרך חשבון הפייבסוק האישי שלך.   חשוב מאוד להשקיע כמה שעות ולהקים דף עסקי ראוי.  דע לך שמנוע החיפוש של פייסבוק קורא את הדף העסקי שלך ומחליט לפיו לאלו גולשים לשלוח את המודעה שפרסמת.  לכן חשוב לפרסם הודעות בפייסבוק תוך שימוש בדף עסקי רלוונטי.

אם למשל יש לך שירות תיקונים למוצרי חשמל וגם חנות שמוכרת מוצרי חשמל שווה להחזיק שני דפים עסקים שונים לעסק.

אם טרם בנית (חינם) דף עסקי או שאתה לא בטוח שהגדרת אותו נכון תוכל ללחוץ כאן למצוא את כל המידע הדרוש על איך פותחים נכון דף עסקי.

מדיניות פרסום בפייסבוק לעסקים

פייסבוק היא חברה מסחרית גלובלית שנתונה להתקפות מצד גורמים משפטיים וציבוריים בעולם.  לכן היא פיתחה מדיניות פרסום דרקונית שחשוב להכיר אותה היטב לפני שבכלל מתחילים לפרסם.

לחצו כאן כדי לקרוא את מדיניות שיווק בפייסבוק לעסקים

כמו שאני חושב שאני מכיר אותך, אין לך שום חשק או רצון לקרוא את זה…. אבל דע לך שפייסבוק אינה דמוקרטיה, ואם לא תציית לחוקי הפרסום בפייסבוק אתה מסתכן בסגירת החשבון שלך ללא התראה מוקדמת.

איך בוחרים נכון את סוג הקמפיין כאשר עושים פרסום בפייסבוק?

המשמעות של הגדרת סוג הקמפיין היא בעצם קביעה אילו תוצאות אנחנו רוצים.  האם אנחנו רוצים לייקים לפוסט?  תגובות לפוסט?  העברת גולשים לאתר האינטרנט שלנו או לדף נחיתה? לגרום לגולשים להשאיר לנו הודעה בווטסאפ?  לצפות בסרטון ועוד.

עם לייקים ותגובות לפוסטים לא קונים במכולת

בצילום המסך הבא תוכל לראות את כלל סוגי הקמפיינים שפייסבוק מציעה ואת הקמפיינים הכי חשובים לך כרגע עליהם אני הולך לדבר במאמר זה:

איך בוחרים נכון את סוג הקמפיין כאשר עושים פרסום בפייסבוק? בכתבה תגלו את שלושת השיטות לעשות פרסום בפייסבוק שכל בעל עסק קטו חייב להכיר

פרסום בפייסבוק – קמפיין קלאסי (תנועה)

קמפיין תנועה הוא הקמפיין הקלאסי שבוודאי נתקלת בו לא מעט.

אתה מפרסם הודעה וכל מי שמקליק עליה פשוט מגיע לדף נחיתה שלך או לאתר האינטרנט שלך.

דף נחיתה הוא דף אינטרנט שיש בו מעט טקסט, תיבת טקסט להשאיר כתובת מייל ופרטים וכפתור בולט עליו יש ללחוץ לאחר שממלאים פרטים.

המטרה של הדף היא לקבל את פרטי המייל של הגולש ואז באופן אוטומטי להתחיל לדוור לו מסרים עם ערך ולהציע לו הצעות עד שהוא יכיר אותך ויירצה לעשות איתך עסקים.

אפשרות אחרת היא להשתמש קמפיין תנועה כדי לשלוח גולשים לאתר האינטרנט שלך, שם בתקווה הם ירכשו מוצרים או ייתרשמו מספיק מההצעה שלך כדי ליצור איתך קשר.

יתרונות קמפיין תנועה של פייסבוק

✔ מספק לידים איכותיים לעסק

✔ לא נדרש להכין דף מדיניות פרטיות

✔ קמפיין מהיר להכנה

חסרונות קמפיין תנועה של פייסבוק

✖ דורש אתר אינטרנט או דף נחיתה ורשימת תפוצה.

✖ לידים יקרים יותר בהשוואה לקמפיינים האחרים.

איך בונים קמפיין תנועה?

את כל המידע שאתה צריך כדי לעשות קמפיין מסוג זה תמצא כאן במדריך פרסום ממומן בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק – קמפיין ווטסאפ

חדשות טובות לך!

סוף סוף ווטסאפ ופייסבוק משלבים כוחות ומאפשרים לך לגרום לגולשים שמקליקים על ההודעה שלך להשאיר לך את הפרטים שלהם בחשבון הווטסאפ שלך.

מומלץ מאוד לכל עסק קטן לא לחשוב יותר מדי אלא פשוט לנסות לעשות קמפיין ווטסאפ ולראות עם זה עובד ומשתלם.

אם תרצה ליווי מקצועי בייצירת קמפיין מסוג זה לעסק שלך תוכל ליצור עמי קשר כאן.

יתרונות קמפיין ווטסאפ

✔ פשוט ומהיר להכנה

✔ לא דורש דף נחיתה או אתר אינטרנט

✔ לא דורש רשימת תפוצה וסדרת מסרים אוטומטית

✔ לקוח יוצר איתך קשר טלפונית מהר בשיטה הכי מקובלת כיום ליצירת קשר – ווטסאפ.

חסרונות קמפיין ווטסאפ

✖ אין "חימום" של הלקוח לפני השיחה. הוא לא קרא עליך, לא ראה עבודות שלך, לא קיבל שום תוכן בעל ערך ממך.  לכן הוא לא מכיר אותך.

✖ דורש קו טלפון עסקי בנוסף לקו האישי שלך.

איך בונים קמפיין ווטסאפ?

שלב ראשון: פותחים קמפיין חדש.

יש להכנס למנהל המודעות שלך וליצור קמפיין חדש.

אם אינך יודע לעשות זאת תוכל בסרטון המופיע בצעד הראשון במדריך צעד אחר צעד לפרסום ממומן בפייסוק.

צעד שני: לוחצים על קמפיין הודעות

לאחר שפתחתם קמפיין חדש בחרו את האופציה קמפיין הודעות (מודגש בצהוב בתמונה)

איך לעשות פרסום בפייסבוק בלי צורך בדפי נחיתה ואתר אינטרנט?  בכתבה כל מה שצריך לדעת על קמפיין הודעות שמאפשר לך לקבל לידים חמים ישר לטלפון

תנו שם לקמפיין, בחרו תקציב יומי עם אסטרטגיית העלות הנמוכה ביותר ולחצו על הכפתור הכחול "המשך".

צעד שלישי: מתחברים לווטסאפ עסקי

כעת עליך להגדיר את "סדרת המודעות".

תן שם לסדרת המודעות ובחר ביעד ההודעה WhatsApp Business (ראה תמונה למטה).

קרוב לוודאי שמעולם לא חיברת את חשבון הווטסאפ לדף העסקי שלך ולכן תקבל הודעה כמו בתמונה "חבר את חשבון whtsApp business". פשוט תלחץ על הכפתור, תזין את מספר טלפון שלך העסקי שלך ועקוב אחר הוראות האימות.

חשוב: כל מספר טלפון יכול להיות משוייך או לחשבון ווטסאפ אישי או לווטסאפ עסקי. אי אפשר גם וגם לאותו מספר הטלפון. פייסבוק לא תאשר לך את מספר הטלפון במקרה כזה ובכלל ממש לא מומלץ לערבב ווטאסאפ אישי / עסקי. עליך להחזיק קו טלפון נפרד לצורך העניין.

נ.ב. תוכל להפנות גולשים לשיחת messenger במקום whatsApp אם אין לך קו טלפון עסקי.

צעד רביעי בדרך לקמפיין ווטסאפ

ממשיכים בהגדרת סדרת המודעות כפי שמתואר בצעד 3 במדריך לפרסום ממומן בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק – קמפיין לידים

קמפיין לידים או באנגלית lead generation הוא קמפיין שמאפשר לך לאסוף פרטים של גולשים שהתענינו בהודעה שלך בלי צורך לבנות דף נחיתה משלך ולחבר אותו לרשימת תפוצה.

יתרונותיו של קמפיין Lead Generaion בפייסבוק:

✔ לא צריך לבנות דף נחיתה, בונים את הטופס בתוך פייסבוק.

✔ הגולש לא צריך להתאמץ. פרטי המייל והשם נשאבים אוטומטית מחשבון הפייסבוק שלו.

✔ אין צורך לעבוד עם הפיקסל של פייסבוק

✔ קל ופשוט לצאת בקמפייין מסוג זה.

✔ עלות הפרסום לרוב זולה יותר מאשר איסוף פרטים דרך דף נחיתה חיצוני.

חסרונות של קמפיין לידים

✖ קמפיין זה לא מתאים במקרה שהלקוח צריך לאסוף מידע לפני שהוא מקבל החלטה לפנות אליך.

✖ פניות פחות איכותיות. כדאי להוסיף שאלות לטופס כדי הגולש קצת יתאמץ ויזכור שפנה אליך.

✖ דורש אתר אינטרנט עם דף מדיניות פרטיות של העסק.

מוכן לבנות קמפיין? קדימה ניצא לדרך.

צעד ראשון: יצירת קמפיין לידים חדש

כנס לחשבון המודעות, צור קמפיין חדש מסוג "יצירת לידים" (ראה תמונה למטה). תנו שם לקמפיין ולחצו על המשך.

אחד הכלים הכי חזק לעשות פרסום בפייסבוק זה קמפיין לידים.  בשיטה זו לא צריך רשימת תפוצה, פייסבוק אוספת עבורך את הלידים לתוך הדף העסקי שלך.  כתבת חובה לעסקים קטנים.

צעד שני: אישור מדיניות פרסום מודעת לידים של פייסבוק

לאחר שלחצת על ההכפתור "המשך" תצטרך לבחור את הדף העסקי.

היות שזו הפעם הראשונה בה מייצר מודעת לידים תצטרך לאשר את את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

לחץ על "הצג תנאים", קרא את מדיניות הפרסום ואשר "אני מסכים לתנאים וההגבלות".

איך מתמודדים עם מדיניות הפרסום של פייסבוק כאשר מנסים לעשות מודעת לידים?  כל הפרטים בכתבה חתרנית שחושפת את 3 הדרכים הכי טובות לעשות פרסום בפייסבוק

טיפ: היות שאתה תאסוף מידע כגון שם וכתובת אימייל, חשוב לקרוא היטב ולהצמד להנחיות כדי לא להחשף לתביעות בעתיד במסגרת חוק הספאם.

צעד שלישי: הגדרת סדרת המודעות ובניית המודעה

לאחר שבחרת בקמפיין לידים יש להגדיר את סדרת המודעות ולבנות את המודעה כפי שמצוין במדריך צעד אחר צעד לבניית הודעה ממומנת בפייסבוק.

טיפ חשוב: היות שמודבר בהודעת לידים מומלץ מאוד שתכתוב בכותרת או בהודעה עצמה איך תרצה שהגולש יפעל.
לדוגמא: תוסיף הוראה " לחץ כאן, השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם", "לקבלת ייעוץ חינם לחץ כאן והשאר פרטים"

צעד רביעי: יצירת טופס הלידים של פייסבוק

לאחר שהמודעה מוכנה ניגש לבניית הטופס.

יש לגלול למטה אל מתחת להגדרות ההודעה עצמה וללחוץ על יצירת טופס חדש (מודגש בצהוב במודעה למטה).

שינוי הגדרת הטופס לעברית

במידה ואתה מפרסם בישראל כדאי מאוד ללחוץ על ההגדרות (מודגש בצהוב) ולשנות בתפריט תצורת הטופס את השפה לעברית.

בחירת סוג הטופס

יותר נפח – מתאים יותר לחווית גולש מהירה ונוחה במילוי הפרטים.
כוונה גבוהה יותר – הגולש צריך לאשר את הפרטים שלו.

זה מוריד את אחוז ההמרה אבל מביא לידים באיכות גבוהה יותר כי הם צריכים לעשות עוד פעולה אקטיבית.

מילוי תיאור הטופס

לא חובה אבל מאוד מומלץ לא להשאיר את תיאור הטופס ריק.
יש כתוב כותרת בעלת ערך לגולש מניעה לפעולה.
בחר בפריסה הנוחה לך (פסקה או עד 5 בולטים) ותן כמה שיותר פרטים על המוצר / השירות שלך.
כתוב בפסקה או בבוליטים את היתרונות הייחודיים של העסק שלך וענה על השאלה, למה ליצור קשר דווקא איתך ולא עם המתחרה שלך?

שאלות

השם של הגולש וכתובת האימייל שלו כבר נלקחים אוטומטים ממאגר המידע של פייסוק.

זה המקום להוסיף מידע נוסף מתפריט האפשרויות שחשוב לך. למשל לבקש מהגולש להשאיר מספר טלפון ושעות מומלצות לתיאום פגישה.

טיפ: מומלץ מאוד להוסיף שאלה או שתיים כדי להעלות את איכות הליד.

כדי שלא יקרה מצב שאתה מתקשר לגולש שהשאיר פרטים ואין לו מושג מי אתה ומה אתה רוצה ממנו כי הוא בסף הכול הקליק על מודעה ולא השאיר באופן פעיל שום פרטים.

טיפ: לא להקשות יותר מדי על הגולש עם טופס ארוך מדי, זה עלול לעצבן אותו ולגרום לו לנטוס ולא להשאיר פרטים.

טיפ: על תהיה בנאלי, שנה את הכותרת היבשה של השאלות למשפט מניע לפעולה.

מדיניות הפרטיות של פייסבוק

בסעיף זה אתה צריך לשים קישור לדף האינטרנט באתר שלך בו אתה מצהיר על השימוש שיעשה העסק שלך בפרטים שהגולש משאיר בטופס הלידים.

חשוב לציין שאינני עורך דין ואין הכתוב לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי במידת הצורך.

בכל מקרה של ספק או אי בהירות, יש להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום.

מדיניות הפרטיות היא למעשה מסמך משפטי חשוב שמפרט לגולשים מה אתה בדיוק מתכוון לעשות עם המידע שאתה מבקש מהם.

מידע זה יוכל לאפשר לגולשים לקבל החלטה האם להשאיר לך פרטים. המסמך הזה חשוב לך כי הוא יכול בטווח הארוך למנוע ממך צרות את החשיפה המשפטית שלך מול הלקוחות שלך בשל פעילות הפרסום של העסק שלך.

בתמציתיות – אתה צריך לקבל אישור מפורש מהגולש מראש לפני שאתה עושה כל שימוש במייל או בטלפון שלו או בכל פרט אחר.

לדוגמא, דיוור, SMS, קמפיין retargeting, בניית רשימת קהלים מותאמת אישית, מעקב פיקסל ועוד.

מומלץ לחפש באינטרנט טפסי מדיניות פרטיות של חברות בתחום שלכם ובמיוחד מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום המידע הדיגטל

טיפ: באתר של עורך הדין יהונתן קלינגר למשל יש שירות של מחולל מדיניות פרטיות במחיר סמלי (לא התנסתי בעצמי).

מדיניות הפרטיות של פייסבוק - כל הפרטים איך מתמודדים עם זה ואיך עושים נכון קמפיין לידים בפייסבוק תמצא במדריך הזה.

סיום הגדרת טופס לידים של פייסבוק – מסך "תודה"

זהו כמעט סיימת,

מסך התודה מאפשר לך לייצר אינטראקציה אחרונה עם הגולש.

תוכל לשלוח אותו לאתר שלך, לעמוד הפייסבוק העסקי שלך או להחליף את סוג הלחצן מ"הצג אתר" ל "התקשר לעסק". זה יאפשר לגולש להתקשר אליך ישירות בלחיצת כפתור.

טיפ: גם כאן מומלץ לשנות את הכותרת הבנאלית של פייסבוק ולהוסיף תיאור מניע לפעולה.

כתוב לגולש מה אתה רוצה שיעשה בינתיים ותניע אותו לפעולה.

טיפ חשוב: לחץ "סיים" רק לאחר שעברת היטב על כל טפס הלידים של פייסבוק.

לא ניתן לתקן לאחר לחיצה על כפתור הסיום. במידת הצורך תוכל לשכפל את הטופס ולכתוב אותו מחדש.

פרסום בפייסבוק לבעלי עסקים קטנים – סיכום

במדריך מקיף זה סקרתי את 3 סוגים הקמפיינים הכי חשובים שכל בעל עסק קטן צריך לנסות כדי לגייס לעצמו לקוחות חדשים לעסק.

במידה ותהיה מעוניין בליווי מקצורי שכולל ניתוח קהל יעד, בניית קמפיינים ואופטמיזציה להורדת עלויות תוכל ליצור עמי קשר כאן.

בהצלחה ומקווה שעזרתי,

גיא

נ..ב אשמח לפידבק ומשוב כאן למטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *