פרסום ממומן בפייסבוק מדריך לבעלי עסקים קטנים נכתב כדי להדריך אותך איך להתחיל לפרסם לבד במערכת הפרסום של פייסבוק בתקציב שעומד קטן או גדול בלי צורך לשכור משרד פרסום.  המדריך לא מחליף קורס מקצועי בשיווק בפייסבוק אלא ממוקד במטרה אחת פשוטה, ללמד אותך תכלס איך להשיג לידים ולקוחות דרך פייסבוק במהירות, בקלות ובתקציב פרסום קטן.

שיווק עסקים קטנים בשיטת מפה לאוזן

הרבה בעלי עסקים אותם אני פוגש מאמינים ומשיגים לקוחות בעזרת שיווק מפה לאוזן. 

גם אני, אוהב לקבל לקוחות שמגיעים מהמלצות בשיטת מפה לאוזן כי יש להם כבר אמון ראשוני והם כבר קיבלו הוכחה חברתית עלי, לכן קל יותר לעשות אתם עסקים.

אבל לשיווק מפה לאוזן יש גם חסרונות. 

ראשית,  אין לך שום שליטה על כמות הלקוחות שערוץ זה מזרים לעסק.

ושנית, אין לך שום שליטה על המועד בו יגיעו לבקר אותך.

נניח שאתה צריך עוד לקוחות, איך תעשה בדיוק עוד שיווק מפה לאוזן?

זה משאיר אותך בחרדות ובאי וודאות מוחלט, מאיפה יגיע הלקוח הבא?

תאר לך שיש כלי רב עוצמה שעושה שיווק מפה לאוזן, או לייתר דיוק מפה להמון אוזנים בלחיצת כפתור מתי שאתה רוצה וכמה שאתה רוצה….

לכלי הזה קוראים –  Facebook Ads.

בעזרת הכלי הזה תוכל בקלות רבה לבנות מודעה פשוטה (קמפיין), להציג אותה לכמה אנשים שתרצה (תקציב), רק למי שאתה רוצה (פילוח) ומתי שתרצה.

למה לעשות פירסום ממומן בפייסבוק?

על פי דו"ח מצב האינטרנט שפרסמה בזק יש בארץ 6.6 מיליון גולשים מתוכם יש לארבע מיליון חשבון פייסבוק פעיל. 

נכון, הצעירים מעדיפים את אינסטגרם בתור הרשת החברתית שלהם. אבל עדיין, 61% מהצעירים מחזיקים חשבון פייסבוק פעיל.

פייסבוק הפכה בשנים האחרונות מרשת חברתית לרשת קהילתית חזקה מאוד

תוכל למצוא אלפים רבים של קהילות עבור ישובים שונים בארץ ובכל נושא שרק ניתן לדמיין.

קבוצות פנויים פנויות, אמהות לאחר לילדה, לפני לידה, שורשים רומניים, אבות פגומים, מכוניות, קניות באינטרנט ועוד ועוד.

כדי להדגים לך כמה הרשת בארץ גדולה ופעילה וכמה תנועה איכותית של לקוחות פוטנציאלים מסתובבת שם העלתי כאן צילום מסך של דפי האינטרנט המובילים בישראל.  שים לב לסדרי גודל  – מיליוני גולשים……

.

 

לסיכום, ארבע מיליון משתמשים פעילים הופכים את פייסבוק לאתר עם היקף התנועה האיכותי הגדול ביותר בארץ ועבורך מדובר בהזדמנות גדולה למשוך לקוחות חדשים לעסק שלך. מדובר במאגר לקוחות פוטנציאלי ענק ולכן כדאי מאוד לעשות פרסום ממומן בפייסבוק או לפחות להשקיע חלק משמעותי מתקציב הפרסום בפרסום בפייסבוק.

איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק? מדריך פשוט לביצוע בהמשך.

היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק

  1. מערכת הפרסום הכי גדולה בארץ, כן אפילו יותר ממערכת הפרסום של גוגל.
  2. מאפשרת לך חיסכון כספי רב על ידי שיווק מדוייק.  אתה יכול להציג את ההודעות שלך רק ללקוחות רלוונטים.  כלומר פילוח אישי מדוייק לפי תחומי עניין, מצב משפחתי, מצב זוגי, מיקום גאוגרפי ועוד.
  3. יותר זולה מגוגל וממערכות אחרות.
  4. פשוטה יותר להבנה ושימוש מזו של גוגל.
  5. מאפשרת להשיג הרבה לקוחות ומהר.
  6. קל מאוד להבין האם הפרסום שלכם רווחי – ROI  חיובי.
  7. מערכת מצויינת למבצעי הנחה.  מאפשרת להקפיץ לגולש מודעה שיוצרת לו תחושה של זכייה בפרס.
  8. מערכת מצויינת למוצרים / שירותיים חדשניים שאין להם תחרות, כלומר ששאף אחד לא מחפש אותם בגוגל.
  9. אין צורך להתעסק עם מחקר מילות מפתח.  גוגל מנתחת את ההודעה ומתאימה אותה לגולשים הכי מתאימים לדעתה.

החסרונות של פרסום ממומן בפייסבוק

  1. מערכת שדוחפת הודעות ללקוחות – PUSH ממש כמו פרסום הודעה ברדיו או בטלוויזיה וזאת בניגוד לגוגל שעובדת ב- PULL, כלומר מציגה מודעות לגולשים שיש להם בעייה והם מחפשים עבורה פתרון עכשיו.  במילים אחרות, תוכל להשיג בעזרת פייסבוק הרבה יותר לקוחות, הרבה יותר מהר ובזול אבל הם יהיו פחות איכותיים ולהוטים לרכוש. 
  2. חוסר יציבות בפרסום – מסע הפרסום (קמפיין) שלך דורש תחזוקה ויד על הדופק.  המחיר לקליק יעלה עם הזמן והביצועים של המודעה עלולים להידרדר עם הזמן.  כלומר תצטרך להיות עם יד על הדופק ולבצע עדכונים במודעה מדי פעם. בתקצבים גדולים רצוי לקחת איש מקצוע שיעקוב, יעדכן וישמור על רווחיות הפרסום בעסק שלך.

קדימה, למודעה הראשונה שלך 🙂

אז קדימה, מספיק עם ההקדמה, בוא נצא לדרך עם המודעה הראשונה שלכם.

המדריך בנוי בשיטת צעד אחר צעד. המדריך יישומי וממוקד תכלס, אין טעם להתקדם לצעד השני לפני סיום ביצוע הצעד הראשון.

אני ממליץ לצפות בסרטון, לקרוא את הטיפים של הצעד אותו אתם מיישמים ורק אז להתקדם לצעד הבא.

 

בהצלחה. תרגיש חופשי לכתוב לי אם משהוא לא ברור, לשאול שאלות או להתייעץ. אני כאן בשבילך.

מדריך 7 שלבים קלים להתחיל פרסום ממומן בפייסבוק

אז מה צריך כדי להתחיל לעשות פרסום ממומן בפייסבוק?

כמו בכל מתכון ומדריך, קודם כל אני רוצה שתתארגנו אם ה"מצרכים הדרושים"

אז מה צריך כדי להתחיל

  1. חשבון פייסבוק אישי פעיל.
  2. דף פייסבוק עסקי של העסק שלך.  אם אין לך, לחץ כאן לקרוא את המדריך לפתיחת חשבון פייסבוק עסקי.
  3. לחץ כאן כדי לקרוא את מדיניות הפרסום של פייסבוק  אם אין לך חשק, או שזה נראה לך מסובך, כדאי שתשקול להשתמש במשווק מקצועי, ממש כפי שאתה משתמש ברואה חשבון לדו"חות השנתיים.  אחרת פייסבוק עלולה לסגור לך את החשבון בלי התראה.

צעד ראשון: כניסה למנהל המודעות

צעד ראשון פשוט וקל, נכנסים למנהל המודעות של פייסבוק דרך הפרופיל האישי שלכם.

הדרכה מלאה ופשוטה בסרטון הבא:

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד ראשון: כניסה למנהל המודעות

צעד שני: יצירת קמפיין חדש

מטרת שלב זה להסביר לפייסבוק מהי מטרת הקמפיין כדי שהיא תוכל לשלוח לך תנועה הכי מתאימה של גולשים. נניח שאתה מעוניין בלייקים, אז פייסבוק תשלח לך תנועה של גולשים שאוהבים לעשות לייקים. אם אתה רוצה קונים אז היא תפנה אליך תנועה של גולשים שנוהגים לרכוש באינטרנט.

כל הפרטים בסרטון מספר 2:

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד שני: יצירת קמפיין

טיפ 1: תן שם ברור לקמפיין. כשיהיו לך הרבה קמפיינים, זה יקל עליך לזהות אותם.

טיפ 2: בחר קמפיין מסוג "תנועה".  מצויין למתחילים.  לאחר שתתמקצע, תלמד על הפיקסל של פייסבוק ותעבור לקמפיין מסוג המרות.

צעד שלישי: מגדירים לפייסבוק איפה נמצאים הלקוחות.

בצעד זה נגדיר לפייסבוק איפה בדיוק נמצאים הלקוחות שלנו ומי הם. האם אנחנו מפרסמים רק ללקוחות בישראל? רק לתיירים או רק לתושבי איילת?

כל הפרטים בסרטון הדרכה מספר 3 ובטיפים החשובים בהמשך:

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד שלישי: הגדרת מיקום הלקוחות

טיפ 1: תן שם ברור לסדרת המודעות: שם שכולל את מטרת הפרסום, קהל היעד והמיקום בו המודעה תוצג. המידע יעזור לך כאשר העסק יגדל ותקציב הפרסום יהיה משמעותי.  למשל דיאטת X  לנערות באינסטגראם.

טיפ 2: הגדרת מיקומים: פייסבוק מאפשרת לך לבחור את האזור / המיקום בהם תוצג ההודעה שלך.
הדוגמא הבאה ממחישה את העניין:

נניח למשל שיש לך מסעדה באילת.

תוכל להגביל את הפרסום רק לתושבי אילת ולכל מי שנמצא כרגע באילת (בחר באפשרות "כולם במקום זה")

לפרסם רק לתושבי אילת בלי קשר אם הם כרגע באזור או לא (בחר באפשרות "אנשים שגרים במיקום זה")

לפרסם רק לאנשים שכרגע נמצאים באילת (בחר באפשרות "אנשים שהיו לאחרונה במיקום זה")

לפרסם רק לתיירים שכרגע נמצאים באילת (בחר באפשרות "אנשים שנוסעים במיקום זה")

הגדרות קהל

צעד רביעי: הגדרת קהל היעד

בצעד חשוב זה נגדיר לפייסבוק לאילו גולשים אנחנו רוצים להציג את ההודעה.

אנחנו נגדיר את טווח הגילאים של קהל היעד, המין שלו, השפה בה הוא גולש, תחומי עניין ונתונים דמוגרפים נוספים.

כל הפרטים בסרטון מספר 4 ובטיפים בהמשך:

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד רבעי: הגדרת קהל היעד

טיפ 1: אל תבחר טווח גילאים רחב מדי, הסתפק בטווח שבו נמצאים 80% מהלקוחות הכי טובים שלך וזאת כדי להוריד עלויות פרסום.

טיפ 2: הגדרת שפות מאפשרת לך להגביל את הפרסום לדוברי שפות מסויימות.  אם אתה מעוניין לדוגמא לפרסם לדוברי רוסית בלבד אז תבחר ברוסית ועברית כי יתכן שפייסבוק מוצגת בעברית אצל הגולשים.

טיפ 3: פילוח מפורט:  פייסבוק אוסף המון מידע על הגולשים והוא מצליב את המידע שלו אם התוכן של הדף העסקי שלך ועם התוכן במודעה שלך. לכן מומלץ לפלח כמה שפחות ולתת למכונה המשוכללת של פייסבוק למצוא עבורך את הלקוחות.

טיפ 4: עודף פילוח מקטין מאוד את גודל קהל היעד ומייקר מאוד את הוצאות הפרסום. ממומלץ לכן לפלח כמה שפחות.

 

צעד חמישי: הגדרת מיקום ההודעה, תקציב ותזמון

בצעד זה נגדיר לפייסבוק איפה אנחנו רוצים שהמודעה תוצג (אינסטגרם, messanger, פייסבוק וכו'), כמו כן נגדיר את התקציב היומי ומתי אנחנו רוצים שהפרסום יתחיל.

כל הפרטים בסרטון מספר 5

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד חמישי: הגדרת מיקום המודעה, תקציב ותזמון

 

טיפ 1: לא מומלץ להשאיר את הגדרת ברירת המחדל של פייסבוק, "מיקומים אוטומטיים" אלא להכנס ל"עריכת מיקומים" ולבחור פרסום בפייסבוק בלבד.  מומלץ לפרסם הודעה מותאמת אישית לפייסבוק, אינסטגרם או ל- messenger.

טיפ 2: מיטוב להצגת מודעות – קליקים על קישור.  בחירת אפשרות זאת הכי מומלצת במידה ואתה רוצים שהגולשים יקליקו על ההודעה שלכם וימשיכו לדף הנחיתה / לאתר שלכם.

טיפ 3: תקציב – אל תתחיל לפרסם עם תקציב גדול.  תעשה טסטים על סכומים נמוכים של 5$ ליום.  אם עובד, תגדיל תקציב לאט כל יום.  לא עובד, תחליף הודעה.

צעד שישי: הגדרות המדיה בהודעה

סוף סוף הגענו להודעה עצמה :-), בצעד זה תצטרכו לבחור הדף העסקי שדרכו תוצג המודעה, את התמונה-תמונות או הסרטונים בהם תשתמשו בהודעה.

כל הפרטים בסרטון מספר 6

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד שישי: הגדרות המדיה במודעהhttps://youtu.be/hUysZRKk-Yw

טיפ 1: השתמש בדף פייסבוק מתאים למודעה שלך.  אם אתה מפרסם הודעה של תכנית דיאטה לדוגמה, אל תשמש בדף פייסבוק של שיווק דיגטלי.  זה לא קשור ויבלבל את פייסבוק כאשר מנוע הפרסום יחפש לך לקוחות מתאימים. 

טיפ 2: מומלץ להעלות יותר מתמונה אחת, עד 6, לתת למודעה לרוץ לפחות יום, לזהות את התמונה שעובדת הכי טוב בשבילך ואז למחוק את שאר התמונות.  לא להשאיר לאורך זמן מספר תמונות רצות במקביל כי זה גורם להודעות להתחרות אחד עם השניה וזה לא טוב.

טיפ 3: לבחירת התמונות יש חשיבות רבה.  מטרת התמונה היא למשוך תשומת לב ולכן התמונה חייבת לבלוט.

טיפ 4: פייסבוק מאפשרת להשתמש בתמונה בגודל 110 רוחב על 80 גובה – כדאי לנצל ולהשתמש בתמונות בגודל זה כדי לבלוט בפרסום כמה שיותר.  תמונות לא בגודל המתאים עלולות לצאת מטושטשות או עם כתב קטן לקריאה.

טיפ 5: כדאי מאוד להוסיף קריאה לפעולה על התמונה.  למשל להוסיף שילוט "לחצו כאן" ולהוסיף חץ אדום יפה.

טיפ 6: קרא היטב את מדיניות הפרסום של פסייבוק לפני שאתה בוחר תמונה.  אם תשתמש בתמונות אסורות יחסמו לך את ההודעה או גרוע מכך, יסגרו לך את חשבון הפרסום. למשל אסור להציג תמונות לפני או צילומי תקריב של אזורי גוף חשופים.

צעד שביעי: הוספת כותרות ותוכן למודעה

בשלב האחרון נשאר לנו לנסח כותרת חזקה ותוכן מרגש מניע לפעולה.

כל המידע בסרטון מספר 7

פרסום ממומן בפייסבוק מדריך צעד שביעי: הוספת כותרות ותוכן למודעה

טיפ 1: קרא היטב את מדיניות הפרסום של פסייבוק לפני שאתה כותב את תוכן המודעה.  אסור למשר לפרסם מוצרי טבק, סמים, שירותי מבוגרים.  אסור לרמז על מאפיינים אישיים כגון גיל, מצב רפואי, דת, נטייה מינית ועוד.  אסור לפרסם תוכן מטעה או שקרי.

טיפ 2: בחר כותרת חזקה ומניעה לפעולה.  השילוב של תמונה וכותרת קריטי להצלחת ההודעה שלך.  כדאי לשאול את הגולש שאלות.  למשל: רוצה לדעת איך 100 נשים בישראל רזו בלי דיאטה ובלי חדר כושר?  אם השאלה מעניינת יש סיכוי שתשיגו את תשומת לבו והוא יקליק על ההודעה.

פרסום ממומן בפייסבוק – סיכום

במידה וצפיתם בסרטונים, קראתם את הטיפים ויישמתם אז קיבלתם את כל הכלים הבסיסיים לעשות פרסום ממומן בפייסבוק.

כל שנותר הוא לחכות לאישור ההודעה על ידי צוות הבודקים של פייסבוק. הבודקים ייבדקו שאתם עומדים בדרישות הפרסום הקפדניות שלהם.

במידה והמודעה לא אושרה, אל ייאוש, קראו שוב את מדיניות הפרסום של פייסבוק ונסו שנית.

אם המודעה לא רווחית, כלומר הוצאות הפרסום גדולות מההכנסות אז פשוט לעשות הודעה חדשה או לתקן את הקיימת. נסו לשנות כותרות, תמונה ונתוני קהל יעד עד שתצליחו.

צריך עזרה? קמפיין לא עובד?

מוזמן ליצור קשר או להשאיר משוב באתר.

 

כמו כן אני מזמין אותך להצטרף לקהילה של בעלי עסקים ותיקים שקוראים את המדריכים שלי ומקבלים טיפים שעוזרים להם להזרים לקוחות חדשים משלמים לעסק שלהם.

לחץ כאן עכשיו להצטרפות לקהילה ולהורדת מתנה חינם

תגובה אחת

  1. פינגבק:מהן שלוש דרכים הכי טובות להשיג לקוחות חדשים בעזרת פרסום בפייסבוק? - שיווק באינטרנט לעסקים קטנים - פוליצר שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *